Cukier kokosowy-zdrowa alternatywa

Cukier kokosowy to absolutnie naturalny cukier, który wytwarza się poprzez ugotowanie młodych pąków kwiatowych z drzewa kokosowego. Jego smak można utożsamić ze smakiem karmelu, jest delikatny, lekki. Niczym nie odróżnia się od zwykłego cukru, więc można go zastąpić w pieczeniu, słodzeniu kawy czy herbaty.

Naturalna substancja słodząca

Cukier kokosowy to organiczne słodzidło i zdrowy wybór. Cukier biały posiada wysoki indeks glikemiczny, co jest nie lada wyzwaniem dla cukrzyków. Zaś cukier kokosowy, mimo podobnego smaku i słodkości nie podniesie tak mocno stężenia glukozy we krwi. Na rynku zdrowej żywności mamy duży wybór słodzików. Możemy kupić między innymi ksylitol, stewię czy miód. Osoby, które dbają o zdrowie i odżywiają się świadomie coraz częściej wybierają cukier kokosowy.

Skład

Cukier kokosowy w większej części składa się z sacharozy, ale możemy znaleźć w nim też fruktozę i glukozę. Konsument powinien wiedzieć, że skład tego cukru w każdym opakowaniu może się zmieniać. Przyczyną tego są różne odmiany palm z których jest wytwarzany, wiek i sposób gotowania. Kolor jest brązowy.

Witaminy i minerały

Cukier palmowy, bo tak też jest nazywany posiada wiele witamin i minerałów, które są potrzebne dla naszego organizmu. Między innymi są to:

  • witaminy z grupy B
  • witamina C
  • cynk
  • żelazo
  • magnez
  • potas.

Wszystko to bardzo korzystnie wpływa na pracę układu krwionośnego, immunologicznego i nerwowego. Jest bezpieczny dla cukrzyków, osób z nadciśnieniem czy pacjentów ze słabą odpornością. Pąki z których wytwarza się cukier to bogate przeciwutleniacze i aminokwasy. Brak sztucznych barwników świadczy o tym, iż produkt jest 100% naturalny.

Stosowanie

Ze względu na to, iż cukier kokosowy można stosować jako zamiennik cukru białego przyda się w każdej kuchni. Można go używać do:

  • słodzenia herbat, kaw, napojów
  • robienia dżemów
  • wypieków
  • koktajli
  • deserów itd.

Ile kalorii ma cukier kokosowy?

Konsument słysząc o zmniejszonym indeksie glikemicznym , automatycznie myśli, że cukier kokosowy ma mniej kalorii. Niestety to mit, kaloryczność obydwu produktów jest bardzo zbliżona. 100 g cukru palmowego to około 381 kcal, a cukru białego 405 kcal. Jest za to zdecydowanie bardziej zdrowszy i bogaty w wiele witamin.

Ciekawostka

Cukier kokosowy posiada wspaniały zapach. Możemy go używać nie tylko do spożywania w kuchni, ale także można go wykorzystać jako odświeżacz w mieszkaniu. Łyżeczkę cukru palmowego należy wsypać do kominka, pod spód wsadzić palącą się świeczkę. Po delikatnym stopieniu się, cukier zacznie wytwarzać karmelowo-kokosowy zapach, który będzie unosił się po pomieszczeniu.

Food obraz autorstwa azerbaijan_stockers - www.freepik.com